ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ:
8 ΕΞΑΜΗΝΑ
ΤΟΜΕΙΣ:
Το ΠΣ περιλαμβάνει δέκα υποχρεωτικές ενότητες μαθημάτων και τρεις προαιρετικές.
Οι υποχρεωτικές ενότητες είναι οι εξής:
- Παιδαγωγική
- Ψυχολογία
- Κοινωνιολογία
- Μεθοδολογία
-
Εκπαίδευση στις Θετικές Επιστήμες
- Αγωγή στις Τέχνες
- Γλώσσα, Λογοτεχνία, Ιστορία
-
Πρακτικές Ασκήσεις στην Εκπαίδευση και την Έρευνα
-
Ξένη Γλώσσα
-
Θεματικές Εβδομάδες
Οι τρεις προαιρετικές ενότητες αφορούν τη δυνατότητα εκπόνησης διπλωματικής εργασίας, παρακολούθησης ενός μαθήματος σε άλλα Τμήματα του ΕΚΠΑ και αναγνώρισης άλλης
ξένης γλώσσας.
Οι παραπάνω ενότητες αντανακλούν την πολύμορφη και διεπιστημονική κατάρτιση, η
οποία κρίνεται αναγκαία σήμερα για τους/τις παιδαγωγούς με ειδίκευση στην πρώιμη παιδική ηλικία. Για κάθε ενότητα οι φοιτητές/τριες θα πρέπει να ολοκληρώσουν έναν ελάχιστο αριθμό μαθημάτων (και αντίστοιχων διδακτικών μονάδων).
Για καθεμιά από τις υποχρεωτικές ενότητες υπάρχει ορισμένος αριθμός διδακτικών μονάδων, ο οποίος αντιστοιχεί συνήθως σε συγκεκριμένα υποχρεωτικά μαθήματα. Το πρόγραμμα επιδιώκει μια ισορροπία μεταξύ υποχρεωτικών και μαθημάτων επιλογής, έτσι ώστε
οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να παίρνουν οπωσδήποτε τις γνώσεις που θεωρούνται απαραίτητες, αλλά να έχουν και αρκετά περιθώρια ελευθερίας για να συνθέσουν το δικό τους
‘ατομικό πρόγραμμα’.
1. Ενότητα Παιδαγωγικής
Για απόκτηση πτυχίου οι φοιτητές/ τριες υποχρεούνται να συγκεντρώσουν από την ενότητα της
Παιδαγωγικής: 15 Διδακτικές Μονάδες (ΔΜ) από 4 Υποχρεωτικά Μαθήματα (ΥΜ) και ένα μάθημα
υποχρεωτικώς επιλεγόμενο.
Οι φοιτητές/ τριες με έτος εισαγωγής 2010-11 και παλαιότερα υποχρεούνται να συγκεντρώσουν
αντίστοιχα: 15 ΔΜ από 3 ΥΜ και δύο μαθήματα υποχρεωτικώς επιλεγόμενα.
1012
. Εισαγωγή στις επιστήμες της αγωγής Ι (ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ) (προηγούμενος τίτλος:
Εισαγωγή στις επιστήμες της αγωγής)
α΄εξάμηνο
127. Εισαγωγή στις επιστήμες της αγωγής ΙΙ (ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ)
(Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
α΄εξάμηνο
ΠΡΟΣΟΧΗ : Τα παραπάνω μαθήματα (101 και 127) διδάσκονται παράλληλα και οι φοιτητές/ριες
πρέπει να τα δηλώσουν και να τα παρακολουθούν και τα δύο.
107. Γραμματισμός και παιδαγωγικές πρακτικές στην πρώιμη παιδική ηλικία Ι (προηγούμενος
τίτλος: Εγγραμματισμός και παιδαγωγικές πρακτικές στην πρώιμη παιδική ηλικία). Σεμινάριο με
κλειστό αριθμό 40 φοιτητών/ριών. Προτεραιότητα έχουν οι φοιτήτριες/ές 4
ου έτους)
ζ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)Δεν θα διδαχτεί
1 Η δομή του προγράμματος, όπως ακριβώς αναφέρεται εδώ, ισχύει για τους φοιτητές και τις φοιτήτριες που έχουν εισαχθεί στο
ΤΕΑΠΗ τα ακαδημαϊκά έτη 2011-2012 και μετά. Κάποιες διαφοροποιήσεις που αφορούν φοιτητές και φοιτήτριες που έχουν
εισαχθεί στο ΤΕΑΠΗ τα ακαδημαϊκά έτη 2010-2011 και παλαιότερα αναγράφονται για κάθε περίπτωση μαθήματος χωριστά.
2 ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟΥΣ ΚΩΔΙΚΟΥΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: επειδή κάποιοι τίτλοι μαθημάτων έχουν τροποποιηθεί ενώ το
περιεχόμενό τους έχει παραμείνει το ίδιο ή κάποιοι τίτλοι παλιών μαθημάτων μοιάζουν με τίτλους καινούργιων η σημασία των
κωδικών είναι αποφασιστική. Αν δυο μαθήματα είναι ίδια το λέει ουσιαστικά ο κωδικός τους!
3 Π.Μ.: Πιστωτικές Μονάδες
109. Εισαγωγή στην ειδική αγωγή (ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ)
δ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
112. Εισαγωγή στην περιβαλλοντική εκπαίδευση/ Εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη
(ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ)
γ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
113. Εναλλακτικές διδακτικές τεχνικές στην εκπαίδευση (Προηγούμενη ονομασία: Διδακτικές
προσεγγίσεις και στρατηγικές στην περιβαλλοντική εκπαίδευση/ Εκπαίδευση για την Αειφόρο
Ανάπτυξη) (σεμιναριακό, προαπαιτούμενο: 112. Εισαγωγή στην περιβαλλοντική εκπαίδευση/
Εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη)
ε΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)Δεν θα διδαχτεί
117. Αγωγή Υγείας
β΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
118. Παραγωγή και αξιοποίηση εκπαιδευτικού υλικού (σεμινάριο με κλειστό αριθμό 30
φοιτητών/ριών)
η΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)Δεν θα διδαχτεί
119. O προφορικός και ο γραπτός λόγος στην αναπηρία Ι (προηγούμενη ονομασία: O
προφορικός και ο γραπτός λόγος στην αναπηρία)
(Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
και
130. O προφορικός και ο γραπτός λόγος στην αναπηρία ΙΙ
(Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
ε΄εξαμηνο
ΠΡΟΣΟΧΗ : Τα παραπάνω μαθήματα (119 και 130) διδάσκονται παράλληλα και οι φοιτητές/ριες
πρέπει να τα δηλώσουν και να τα παρακολουθούν και τα δύο.Δεν θα διδαχτούν
121. Το παιδαγωγικό πλαίσιο της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/ Εκπαίδευσης για την
αειφόρο ανάπτυξη, Σεμινάριο. Προαπαιτούμενο: 112. Εισαγωγή στην περιβαλλοντική
εκπαίδευση/ Εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη)
στ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)Δεν θα διδαχτεί
123. Σύγχρονες Διδακτικές Προσεγγίσεις Ι: αξιοποίηση βασικών θεωρητικών εννοιών
στην εκπαιδευτική πράξη (προηγούμενος τίτλος: Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις: βασικές
θεωρητικές έννοιες και προτάσεις εφαρμογής Ι)
ζ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
124. Ζητήματα περιβάλλοντος και αειφορίας
γ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
128. Παιδαγωγικές πρακτικές γραμματισμού στην πρώιμη παιδική ηλικία (Προηγούμενος
τίτλος: Γραμματισμός και παιδαγωγικές πρακτικές στην πρώιμη παιδική ηλικία ΙΙ) Σεμινάριο,
μέγιστος αριθμός 40 φοιτητές/ριες
η΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
131. Σύγχρονες Διδακτικές Προσεγγίσεις ΙΙ: από τη διερεύνηση της σκέψης των
παιδιών στην εκπαιδευτική πράξη (Προηγούμενος τίτλος: Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις:
βασικές θεωρητικές έννοιες και προτάσεις εφαρμογής ΙΙ)
Προαπαιτούμενο: 123. Σύγχρονες Διδακτικές Προσεγγίσεις Ι: αξιοποίηση βασικών θεωρητικών
εννοιών στην εκπαιδευτική πράξη.
η΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)Δεν θα διδαχτεί
133. Κριτική παιδαγωγική και εκπαιδευτική πράξη
γ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
135. Το Αναλυτικό Πρόγραμμα και η αναμόρφωσή του από τον εκπαιδευτικό
στ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
136. Παιδαγωγικές παρεμβάσεις σε ανοιχτά πλαίσια: ανάλυση δράσεων για παιδιά
προσφύγων και ευάλωτων κοινωνικά ομάδων
δ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
Το μάθημα δεν προσφέρεται σε φοιτητές/ριες μικρότερων εξαμήνων
Συστήνεται οι φοιτητές/τριες να έχουν περάσει ή να παρακολουθούν το μάθημα 906. Παρατήρηση
στο νηπιαγωγείο –Ανάλυση και κατανόηση του πλαισίου της τάξης. Μέγιστος αριθμός 60
φοιτητές/τριες.Δεν θα διδαχτεί
138. Κριτική Παιδαγωγική ΙΙ
δ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
Εργαστήριο. Μέγιστος αριθμός 40 φοιτητές/τριες.
Προαπαιτούμενο:133 Κριτική Παιδαγωγική και εκπαιδευτική πράξη
Π. Χαραβιτσίδης (Διδάσκων στο πλαίσιο προγράμματος ΕΣΠΑ)
2. Ενότητα Ψυχολογίας
Για απόκτηση πτυχίου οι φοιτητές/ τριες υποχρεούνται να συγκεντρώσουν από την ενότητα
της Ψυχολογίας: 12 Διδακτικές Μονάδες (ΔΜ) από 3 Υποχρεωτικά Μαθήματα (ΥΜ)4 και ένα
μάθημα υποχρεωτικώς επιλεγόμενο.
202. Ανάπτυξη του παιδιού Ι (ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ, προηγούμενος τίτλος: Ανάπτυξη του παιδιού)
α΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
222. Ανάπτυξη του παιδιού ΙΙ (ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ)
β΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
Το μάθημα υποστηρίζεται από το Εργαστήριο Ανάπτυξη ΙΙ: Θέματα γνωστικής και κοινωνικής
ανάπτυξης
204. Ανάπτυξη του λόγου (ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ)
δ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
207. Ρεύματα Κοινωνικής Ψυχολογίας (προηγούμενος τίτλος: Εισαγωγή στην κοινωνική
ψυχολογία)
στ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
208. Κοινωνιολογικές και ψυχολογικές θεωρίες για την οικογένεια, σεμινάριο (40
φοιτητές/ριες)
ε΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)Δεν θα διδαχτεί
210. Μέσα Επικοινωνίας και παιδική ηλικία (προηγούμενος τίτλος: Μέσα Μαζικής
Επικοινωνίας και παιδί)
γ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
213. Συμβουλευτική Ψυχολογία
στ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
Οι φοιτητές που έχουν εισαχθεί πριν το έτος 2011-12 και έχουν παρακολουθήσει επιτυχώς το μάθημα 201
Εισαγωγή στην ψυχολογία, το οποίο δεν διδάσκεται πλέον, θα πιστωθούν τις 3 δ.μ. (5 π.μ.) ως μονάδες
υποχρεωτικού μαθήματος.
214. Συμβουλευτικές δεξιότητες στην εκπαίδευση (σεμινάριο)
Προτείνεται οι φοιτητές να έχουν παρακολουθήσει επιτυχώς το μάθημα: 213 Συμβουλευτική
Ψυχολογία
ζ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
215. Ψυχολογία της εκπαίδευσης
δ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
216. Θεωρίες γνωστικής ανάπτυξης
δ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
220 Αναπτυξιακή ψυχοπαθολογία και πρώιμες σχέσεις (προηγούμενος τίτλος: Αναπτυξιακή
ψυχοπαθολογία και διαπροσωπική επικοινωνία)
η΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)Μέγιστος αριθμός 30 φοιτητές/τριες.
221. Επικοινωνία στις ομάδες
ζ΄εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)Δεν θα διδαχτεί
223. Διαταραχές των παιδιών της προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας
(Προαπαιτούμενο: απαιτείται οι φοιτητές/τριες να έχουν εξεταστεί επιτυχώς στην πρακτική
άσκηση «906 Παρατήρηση στο νηπιαγωγείο –Ανάλυση και κατανόηση του πλαισίου της τάξης»)
ε΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
224. Ψυχολογία της τάξης: αποτελεσματική διδασκαλία και μάθηση
Προτείνεται οι φοιτητές/ τριες να έχουν παρακολουθήσει το μάθημα «215 Ψυχολογία της
εκπαίδευσης»
β΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)Δεν θα διδαχτεί
225. Κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη στην πρώτη παιδική ηλικία
Προαπαιτούμενα: 202. Ανάπτυξη του παιδιού Ικαι
222. Ανάπτυξη του παιδιού ΙΙ.
Η παρακολούθηση είναι υποχρεωτική. Μέγιστος αριθμός 50 φοιτητές/τριες
ζ΄εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
226. Μάθηση και Γνωστική Ανάπτυξη υπό το πρίσμα της Εννοιολογικής Αλλαγής
ζ΄εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
3. Ενότητα Κοινωνιολογίας
Για απόκτηση πτυχίου οι φοιτητές/ τριες υποχρεούνται να συγκεντρώσουν από την ενότητα
της Κοινωνιολογίας: 9 Διδακτικές Μονάδες (ΔΜ) από 2 Υποχρεωτικά Μαθήματα (ΥΜ) και
ένα μάθημα υποχρεωτικώς επιλεγόμενο.
301. Εισαγωγή στην κοινωνιολογία (ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ)
(Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
Α–Λ β΄ εξάμηνο Μ. Λεοντσίνη
Μ–Ω: α΄ εξάμηνο
303. Οι κοινωνικές παράμετροι της εκπαιδευτικής διαδικασίας (Σεμινάριο. Μέγιστος αριθμός:
25 φοιτητές/ριες)
ζ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
304. Κοινωνιολογικές προσεγγίσεις της παιδικής ηλικίας Ι (προηγούμενος τίτλος:
Κοινωνιολογικές προσεγγίσεις της παιδικής ηλικίας)στ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
306. Εισαγωγή στην κοινωνιολογία της εκπαίδευσης (ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ)
β΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
Το μάθημα υποστηρίζεται από το Εργαστήριο «Κοινωνικές ανισότητες στην εκπαίδευση:
κείμενα»
308. Ζητήματα κοινωνιολογίας του σώματος
(Αντίστοιχο του μαθήματος προηγουμένων ετών: Ζητήματα Κοινωνικής θεωρίας )
δ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5) Δεν θα διδαχτεί
309. Παγκοσμιοποίηση και εκπαίδευση (προηγούμενος τίτλος: Εκπαίδευση και κοινωνικά
δικαιώματα στην Ευρώπη)
η΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
Δεν θα διδαχτεί
310. Εκπαιδευτική πολιτική ΙΙ (προηγούμενος τίτλος: Κράτος και εκπαίδευση)
στ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5) Δεν θα διδαχτεί
311. Εκπαιδευτική πολιτική Ι: οι εκπαιδευτικοί θεσμοί στην πρώιμη παιδική ηλικία
(προηγούμενος τίτλος: Εκπαιδευτική πολιτική με έμφαση στην πολιτική για την εκπαίδευση της
πρώιμης παιδικής ηλικίας στην Ευρώπη)
γ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)Δεν θα διδαχτεί
313. Θεωρίες φύλων (προαπαιτούμενο: «301. Εισαγωγή στην κοινωνιολογία»)
η΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
314. Φύλα και πολιτιστικές πρακτικές (προηγούμενη ονομασία: Φύλα, πολιτιστικές πρακτικές
και εκπαίδευση, προαπαιτούμενο: «301. Εισαγωγή στην κοινωνιολογία»)
γ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
317. Κοινωνιολογικές προσεγγίσεις της παιδικής ηλικίας ΙΙ (Προαπαιτούμενο: το 304.
«Κοινωνιολογικές προσεγγίσεις της παιδικής ηλικίας Ι»)
η΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)Δεν θα διδαχτεί
318. Πολιτικές ζωής και θανάτου (προαπαιτούμενο: 308 Ζητήματα κοινωνιολογίας του
σώματος)
ε΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
(Μέγιστος αριθμός 60 φοιτητές/τριες)
319. Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων
δ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)Παιδί και χώρος: παιδαγωγικές και κοινωνιολογικές προσεγγίσεις (σεμινάριο, μέχρι 30
φοιτητές /ριες)
στ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
4. Ενότητα Μεθοδολογίας
Για απόκτηση πτυχίου οι φοιτητές/ τριες υποχρεούνται να συγκεντρώσουν από την ενότητα
της Μεθοδολογίας: 9 Διδακτικές Μονάδες (ΔΜ) από 3 Υποχρεωτικά Μαθήματα (ΥΜ).
Οι φοιτητές/ τριες με έτος εισαγωγής 2010-11 και παλαιότερα υποχρεούνται να
συγκεντρώσουν: 6 ΔΜ από 2 ΥΜ.
401. Μεθοδολογία της έρευνας στις κοινωνικές επιστήμες Ι
(ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ, προηγούμενος τίτλος: Μεθοδολογία της έρευνας στις κοινωνικές επιστήμες,
με έμφαση στην εκπαίδευση)
(Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5) και
407. Μεθοδολογία της έρευνας στις κοινωνικές επιστήμες ΙΙ
(ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ)
(Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
Α-ΚΑ: β΄ εξάμηνο ΚΕ-Ο: β΄ εξάμηνο Π-Ω: β΄ εξάμηνο .
ΠΡΟΣΟΧΗ : Τα παραπάνω μαθήματα διδάσκονται παράλληλα και πρέπει να δηλωθούν και τα
δύο. Δίνουν συνολικά 6 δ.μ.
Οι φοιτητές οι εισαχθέντες το 2010-11 και παλαιότερα, έχουν ως υποχρεωτικό μόνο το «401.
Μεθοδολογία της έρευνας στις κοινωνικές επιστήμες Ι» (προηγούμενος τίτλος: Μεθοδολογία της
έρευνας στις κοινωνικές επιστήμες, με έμφαση στην εκπαίδευση). Έτσι, όσοι απ’ αυτούς το έχουν
παρακολουθήσει επιτυχώς μπορούν να συμπληρώσουν τα δύο υποχρεωτικά μαθήματα με το
μάθημα 403. Μεθοδολογία των επιστημών του ανθρώπου: Στατιστική. Όσοι δεν το έχουν
παρακολουθήσει επιτυχώς θα υποχρεωθούν να παρακολουθήσουν (και να δηλώσουν) και τα δύο
συνδεδεμένα μαθήματα 401 και 407.
403. Μεθοδολογία των επιστημών του ανθρώπου: Στατιστική (ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ)
Α-Λ γ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
Μ-Ω δ’ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
5. Ενότητα Εκπαίδευσης στις Θετικές Επιστήμες
Για απόκτηση πτυχίου οι φοιτητές/ τριες υποχρεούνται να συγκεντρώσουν από την ενότητα
της Εκπαίδευσης στις Θετικές Επιστήμες: 6 Διδακτικές Μονάδες (ΔΜ) από 2 Υποχρεωτικά
Μαθήματα (ΥΜ). Οι φοιτητές/ριες που έχουν εισαχθεί πριν από το 2014-15 χρειάζεται να
συγκεντρώσουν τις 6 ΔΜ από ένα υποχρεωτικό μάθημα και ένα μάθημα επιλογής.
502. Οι Φυσικές Επιστήμες στην εκπαίδευση (Προηγούμενος τίτλος: Έννοιες φυσικών
επιστημών Ι) (ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ)
Το μάθημα είναι υποχρεωτικό για τους/ις φοιτητές/ριες που έχουν εισαχθεί από το 2014-15 και
μετά.
Α-Λ α΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
Μ-Ω β΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
5Κ1. Θεατρικές εφαρμογές και διδακτική της φυσικής Ι, εργαστήριο (προηγούμενος τίτλος:
Θεατρικές εφαρμογές και διδακτική της φυσικής. Προτείνεται οι φοιτητές/τριες να έχουν
παρακολουθήσει το μάθημα «502 Οι Φυσικές Επιστήμες στην εκπαίδευση» και ένα μάθημα από
την ενότητα της Θεατρικής Έκφρασης)
ε΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.:
5)
ΠΡΟΣΟΧΗ: Το μάθημα προσφέρεται μαζί με το 6Κ1, δίνοντας συνολικά 6 δ.μ. (10 π.μ.).
Προσφέρει δηλαδή, 3 δ.μ. στην ενότητα 5 και 3 δ.μ. στην ενότητα 6. Η δήλωση πρέπει να γίνει
και στις δύο ενότητες.
504. Λογικο-μαθηματικές σχέσεις και αριθμητικές έννοιες στην προσχολική εκπαίδευση
(Προαπαιτούμενο: 514 «Βασικές έννοιες μαθηματικών»)
γ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
505. Εισαγωγή στην πληροφορική
α΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5) Μ-Ω: β΄εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
506. Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση
(Μετονομασία του: Εισαγωγή στη χρήση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση)
γ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
508. Εισαγωγή στις Βιολογικές Επιστήμες (Το μάθημα ήταν υποχρεωτικό για τους φοιτητές/ριες
που είχαν εισαχθεί πριν από το 2014-15)
α΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
509. Θέματα ιστορίας και φιλοσοφίας των μαθηματικών
β΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)Δεν θα διδαχτεί
510. Χωρικές σχέσεις και γεωμετρικές έννοιες στην προσχολική εκπαίδευση
(Προαπαιτούμενο: 514 «Βασικές έννοιες μαθηματικών»)
δ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)Δεν θα διδαχτεί
511. Υλικά και δραστηριότητες διδασκαλίας μαθηματικών Ι (προηγούμενος τίτλος: Υλικά και
δραστηριότητες διδασκαλίας μαθηματικών) Συνιστάται η επιτυχής παρακολούθηση του μαθήματος
504 Λογικο-μαθηματικές σχέσεις και αριθμητικές έννοιες στην προσχολική εκπαίδευση.
στ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
512. Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην
Προσχολική Εκπαίδευση (Εργαστηριακό. Μέγιστος αριθμός ανά ομάδα: 25 φοιτητές/ριες)
δ΄ εξάμηνο 2 ομάδες (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
ε΄ εξάμηνο 2 ομάδες (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
514. Βασικές έννοιες μαθηματικών (ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ)
Το μάθημα είναι υποχρεωτικό για τους/ις φοιτητές/ριες που έχουν εισαχθεί από το 2014-15 και
μετά.
α΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
(ανάθεση διδασκαλίας)
516. Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Ψηφιακός Κόσμος: Σύγχρονες Τάσεις και Προοπτικές
ε΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
517. Ψηφιακά Παιχνίδια, Εικονικοί Κόσμοι, και Μάθηση: Έρευνα και Εφαρμογές
(Εργαστηριακό, μέχρι 30 φοιτητές/ριες.)
519. Ψηφιακά Μαθησιακά Αντικείμενα για την Προσχολική Εκπαίδευση: σχεδιασμός,
ανάπτυξη, και αξιολόγηση)
στ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
518. Διδασκαλία και μάθηση με τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών
(ΤΠΕ) (2 ομάδες μέχρι 25 άτομα)
η΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
519. Ψηφιακά Μαθησιακά Αντικείμενα για την Προσχολική Εκπαίδευση: σχεδιασμός,
ανάπτυξη, και αξιολόγηση
(Εργαστήριο. Μέγιστος αριθμός 50 φοιτητές/ριες. Κατανομή σε δύο τμήματα στο εργαστήριο Η/Υ)
γ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
520. Σχεδιασμός εκπαιδευτικών σεναρίων & δραστηριοτήτων με ΤΠΕ
(σεμινάριο, 2 ομάδες μέχρι 25 άτομα) Συστήνεται οι φοιτητές/ριες να έχουν παρακολουθήσει το
μάθημα
512. Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην
Προσχολική Εκπαίδευση)
ζ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
521. Ο Ρόλος του πειράματος στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών (εργαστηριακό μέγιστος
αριθμός 20 φοιτητές/ριες)
ε΄ εξάμηνο 1 ομάδα (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
στ΄ εξάμηνο 1 ομάδα (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
6. Ενότητα Αγωγής στις Τέχνες
Για απόκτηση πτυχίου οι φοιτητές/ τριες υποχρεούνται να συγκεντρώσουν από την ενότητα
της Αγωγής στις Τέχνες: 9 Διδακτικές Μονάδες (ΔΜ) από τρία μαθήματα. Είναι
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ να επιλέξουν ένα μάθημα από τα σχετικά με τη μουσική, ένα από τα
σχετικά με τις εικαστικές τέχνες και ένα από τα σχετικά με το θέατρο-κουκλοθέατρο.
Μαθήματα Μουσικής-Κίνησης
601. Θεωρίες μουσικής και κινητικής αγωγής (προηγούμενος τίτλος: Θεωρίες μουσικής και
κινητικής αγωγής Ι)
α΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
602. Αυτοσχέδιες κατασκευές μουσικών οργάνων (προηγούμενος τίτλος: Κατασκευές μουσικών
οργάνων) (εργαστηριακό)
β΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)Δεν θα διδαχτεί
605. Κατασκευές μουσικών οργάνων και μουσικά ιδιώματα Ι, σεμινάριο (προηγούμενος τίτλος:
Κατασκευή μουσικών οργάνων και μουσικά ιδιώματα, εργαστηριακό. Προαπαιτούμενο: «602
Αυτοσχέδιες κατασκευές μουσικών οργάνων»)
γ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5) (Τμήμα 30 φοιτητών/τριών)Δεν θα διδαχτεί
606. Κρουστά μουσικά όργανα και ηχογόνες πηγές (εργαστηριακό, συνιστάται οι φοιτητές να
έχουν παρακολουθήσει τα μαθήματα: «605. Κατασκευές μουσικών οργάνων και μουσικά ιδιώματα Ι»
και 601 «Θεωρίες μουσικής και κινητικής αγωγής»)
δ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5) Δεν θα διδαχτεί
619. Εισαγωγή στη Μουσικοκινητική Αγωγή Orff. (Προηγούμενος τίτλος : «Θεωρίες μουσικής
και κινητικής αγωγής ΙΙ») (Προαπαιτούμενο: «601. Θεωρίες μουσικής και κινητικής αγωγής».
Τμήμα 30 φοιτητών/ριών )
β΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
620. Κατασκευές μουσικών οργάνων και μουσικά ιδιώματα ΙΙ (σεμιναριακό, προαπαιτούμενο:
«605 Κατασκευές μουσικών οργάνων και μουσικά ιδιώματα Ι»)
στ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)Δεν θα διδαχτεί
624. Ιστορικές, πολιτισμικές και παιδαγωγικές διαστάσεις των μουσικών οργάνων
α΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)Δεν θα διδαχτει
625. Μουσική, κίνηση, λόγος στην εκπαιδευτική πρακτική
ε΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5) Δεν θα διδαχτεί
626. Παράσταση και ηχητικά περιβάλλοντα: αισθητικές και παιδαγωγικές διαστάσεις
στ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5) Δεν θα διδαχτεί
627. Ο Χορός στην Εκπαίδευση (Σεμινάριο. Τμήμα 30 φοιτητών/ριών).
ζ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
Μαθήματα Εικαστικών Τεχνών
607 Διδακτική των εικαστικών τεχνών
ε΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
608. Στοιχεία και τεχνικές των εικαστικών τεχνών (προηγούμενος τίτλος: Εικαστικό εργαστήρι)
Εργαστήριο. Συνιστάται οι φοιτητές να έχουν παρακολουθήσει το μάθημα: «610 Ιστορία των
εικαστικών τεχνών»
(Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
γ΄ εξάμηνο (1 ομάδα 35 φοιτητών)
δ΄ εξάμηνο (1 ομάδα 35 φοιτητών) 13
610. Ιστορία των εικαστικών τεχνών
β΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
618. Παιδικό σχέδιο: σύγχρονες προσεγγίσεις (προηγούμενος τίτλος Παιδικό ιχνογράφημα)
ζ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
611. Εισαγωγή στο κουκλοθέατρο
α΄εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
614. Σύγχρονες και παραδοσιακές όψεις του θεάτρου σκιών-παιδαγωγικές εφαρμογές
β΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
ΠΡΟΣΟΧΗ : Οι φοιτητές/τριες παρακολουθούν 4 ώρες εβδομαδιαίας διδασκαλίας (2 δίωρα)
615. Σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας με την αξιοποίηση του δράματος και του θεάτρου
α΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)Δεν θα διδαχτεί
616. Διδακτική και Παιδαγωγική του Θεάτρου (προηγούμενος τίτλος: Εισαγωγή στους κώδικες
του θεάτρου: θεωρία και πράξη) (Σεμινάριο Μέγιστος αριθμός 60 φοιτητές/τριες)
η΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)Δεν θα διδαχτεί
6Κ1. Θεατρικές εφαρμογές και διδακτική της φυσικής Ι (προηγούμενος τίτλος: Θεατρικές
εφαρμογές και διδακτική της φυσικής. Συνιστάται οι φοιτητές να έχουν περάσει το μάθημα «502 Οι
Φυσικές Επιστήμες στην εκπαίδευση» και ένα μάθημα από την ενότητα της Θεατρικής Έκφρασης)
ε΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
ΠΡΟΣΟΧΗ: Το μάθημα προσφέρεται μαζί με το 5Κ1, δίνοντας συνολικά 6 δ.μ. (10 π.μ.).
Προσφέρει δηλαδή, 3 δ.μ. στην ενότητα 5 και 3 δ.μ. στην ενότητα 6. Η δήλωση πρέπει να γίνει
και στις δύο ενότητες.
623. Θέατρο στην εκπαίδευση: Παιδαγωγικές και κοινωνικές παρεμβάσεις
γ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
ΠΡΟΣΟΧΗ : Οι φοιτητές/τριες παρακολουθούν 4 ώρες εβδομαδιαίας διδασκαλίας
(2 δίωρα)
628. Θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα: Επινόηση, σχεδιασμός, εφαρμογή
(Σεμιναριακό μάθημα έως 30 φοιτητές/τριες)
ζ΄ εξάμηνο Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
629. Θεατροπαιδαγωγικές προσεγγίσεις και εφαρμογές σε εκπαιδευτικό πλαίσιο Ι
(Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5) και
630. Θεατροπαιδαγωγικές προσεγγίσεις και εφαρμογές σε εκπαιδευτικό πλαίσιο ΙΙ
(Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
δ΄ εξάμηνο
ΠΡΟΣΟΧΗ: Τα παραπάνω μαθήματα (629 και 630) είναι εργαστηριακά και διδάσκονται
παράλληλα. Οι φοιτητές/ριες πρέπει να τα δηλώσουν και να παρακολουθούν και τα δύο.
631. Εισαγωγή στο θέατρο ως εκπαίδευση
α΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
7. Ενότητα Γλώσσας, Λογοτεχνίας, Ιστορίας
Για απόκτηση πτυχίου οι φοιτητές/ τριες υποχρεούνται να συγκεντρώσουν από την ενότητα της
Γλώσσας, Λογοτεχνίας, Ιστορίας: 12 Διδακτικές Μονάδες (ΔΜ) από 3 Υποχρεωτικά Μαθήματα (ΥΜ)
και ένα μάθημα υποχρεωτικώς επιλεγόμενο.
704. Εισαγωγή στην παιδική λογοτεχνία (ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ)
Α-Λ γ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
Μ-Ω δ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
706. Διδακτική της λογοτεχνίας στην προσχολική εκπαίδευση
(Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
ε΄ εξάμηνο
707. Ελληνική Ιστορία, 19ος αιώνας (ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ)
(Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
γ΄ εξάμηνο
708. Ιστορία της εκπαίδευσης (σεμινάριο έως 30 άτομα)
δ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5Δεν θα διδαχτεί
709. Γλώσσα, κοινωνία και νόηση (ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ)
(Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
Α-Λ: α΄ εξάμηνο, Β. Τσάκωνα
Μ-Ω: β΄ εξάμηνο
710. Γραπτός λόγος, κοινωνία και νόηση
στ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
711. Ελληνική Ιστορία 20ος
αι. (σεμινάριο έως 30 άτομα)
ζ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)Δεν θα διδαχτεί
714. Διγλωσσία και εκπαίδευση
δ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
716. H Ιδεολογία στην Παιδική Λογοτεχνία
η΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
718. Παιδική λογοτεχνία: θεωρητικές προσεγγίσεις (σεμιναριακό)
ε΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
Το μάθημα απευθύνεται αποκλειστικά σε φοιτητές/ριες ε’ εξαμήνου Δεν θα διδαχτεί
719. Γλώσσα και σκέψη
η΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
Το μάθημα προσφέρεται αποκλειστικά σε φοιτητές/ριες η΄ εξαμήνου
720. Ιστορία και εικονογραφημένο βιβλίο
(Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5) Σεμιναριακό, ομάδα 30 φοιτητών/ριών
η΄ εξάμηνοΔεν θα διδαχτεί
721.Γλώσσα και εκπαίδευση
δ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
722.Κοινωνιογλωσσολογία
γ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
723. Κειμενογλωσσολογία
στ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
724. Θέματα γλωσσικής πολιτικής
στ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
8. Ενότητα Ξένης Γλώσσας
Για απόκτηση πτυχίου οι φοιτητές/ τριες υποχρεούνται να συγκεντρώσουν από την ενότητα
της Ξένης Γλώσσας: 6 Διδακτικές Μονάδες. Οι μονάδες καλύπτονται και από την
προβλεπόμενη αναγνώριση ξενόγλωσσων τίτλων σπουδών τους οποίους οι φοιτητές πρέπει να
προσκομίσουν στη Γραμματεία του Τμήματος. [Σημ: οι φοιτητές που έχουν ξενόγλωσσο
τίτλο σπουδών άριστης γνώσης της αγγλικής γλώσσας (επιπέδου C2) αποκτούν τις 6 δ.μ.
χωρίς καμία άλλη υποχρέωση. Οι φοιτητές που έχουν αποκτήσει 4 δ.μ. με την αναγνώριση
ξενόγλωσσου τίτλου σπουδών πολύ καλής γνώσης (επιπέδου C1) ή καλής γνώσης (επιπέδου
B2) της αγγλικής γλώσσας, έχουν την υποχρέωση της επιτυχούς παρακολούθησης του
μαθήματος με κωδ. 804].
801. Αγγλική γλώσσα Ι
(το μάθημα απευθύνεται στους φοιτητές οι οποίοι δεν έχουν καθόλου γνώση της αγγλικής γλώσσας
και δεν προσφέρει δ.μ.)
Χειμερινό εξάμηνο (0 δ.μ.)
802. Αγγλική γλώσσα ΙΙ
Χειμερινό εξάμηνο: κλιμάκιο Α-Λ
Εαρινό εξάμηνο κλιμάκιο Μ-Ω (2 Δ.Μ. ή 2 Π.Μ.)
803. Επιστημονική ορολογία και κείμενα Ι
Χειμερινό εξάμηνο (2 Δ.Μ. ή 4 Π.Μ.)
804. Επιστημονική ορολογία και κείμενα ΙΙ
Εαρινό εξάμηνο 2 κλιμάκια Α-Λ και Μ-Ω (2 Δ.Μ. ή 4 Π.Μ.)
Προτείνεται να έχει προηγηθεί το μάθημα «803 Επιστημονική ορολογία και κείμενα Ι».
9. Ενότητα Πρακτικών Ασκήσεων στην Εκπαίδευση και την Έρευνα
Για απόκτηση πτυχίου οι φοιτητές/ τριες υποχρεούνται να συγκεντρώσουν από την ενότητα
των Πρακτικών Ασκήσεων στην Εκπαίδευση και την Έρευνα: 35 Διδακτικές Μονάδες (ΔΜ)
από 5 Υποχρεωτικά Μαθήματα (ΥΜ).
906. Παρατήρηση στο νηπιαγωγείο –Ανάλυση και κατανόηση του πλαισίου της τάξης
(ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ)
γ΄ ή δ΄ εξάμηνο
901. Εκπαιδευτικοί σχεδιασμοί και παιδαγωγικές πρακτικές στο νηπιαγωγείο
(ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ, προηγούμενος τίτλος: Παιδαγωγική της διδασκαλίας Ι-Εφαρμοσμένη
παιδαγωγική)
ε΄ / στ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 7, Π.Μ.: 8)
Χειμερινό (ε΄) Εαρινό (στ΄) εξάμηνο:
902. Σχεδιασμός οργάνωση και διαχείριση περιβαλλόντων μάθησης για τις μικρές ηλικίες
(ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ, προηγούμενος τίτλος: Παιδαγωγική της διδασκαλίας ΙΙ-Εφαρμοσμένη
παιδαγωγική)
ε΄/ στ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 7, Π.Μ.
Υπο-ενότητα μαθημάτων: Πρακτική άσκηση: Γνωστικά αντικείμενα και Διδακτικές
προσεγγίσεις (ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ)
Η΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 7, Π.Μ.: 8)
Στο Πρόγραμμα Σπουδών και στην ενότητα των Πρακτικών Ασκήσεων λειτουργεί η συγκεκριμένη
υπο-ενότητα μαθημάτων από τα οποία οι φοιτητές/τριες του τετάρτου έτους θα πρέπει να
επιλέξουν και να παρακολουθήσουν ένα. Τα μαθήματα προσφέρονται από διαφορετικούς
διδάσκοντες σε χωριστά τμήματα και σε περιορισμένο αριθμό φοιτητών ανά μάθημα. Η κατανομή
των φοιτητών/ριών στα μαθήματα γίνεται στην αρχή του εξαμήνου με κοινή διαδικασία.
Τα μαθήματα που προσφέρονται στο πλαίσιο αυτής της υποενότητας είναι:
93Α. Μετανάστες, μειονότητες και εκπαίδευση: ταυτότητες και κοινωνικές ιεραρχήσεις
η΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 7, Π.Μ.: 8)
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι φοιτητές/τριες παρακολουθούν 4 ώρες εβδομαδιαίας διδασκαλίας (2 δίωρα).
93Β. Μουσική και κινητική αγωγή στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία: πρακτικές
εφαρμογές (Προαπαιτούμενο: «601. Θεωρίες μουσικής και κινητικής αγωγής»)
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι φοιτητές/τριες παρακολουθούν 4 ώρες εβδομαδιαίας διδασκαλίας (2 δίωρα).
η΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 7, Π.Μ.: 8)
93Γ. Ενταξιακές εκπαιδευτικές πρακτικές
η΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 7, Π.Μ.: 8)
93Δ. Το εικονογραφημένο βιβλίο στην προσχολική εκπαίδευση
η΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 7, Π.Μ.: 8)
93Ζ. Πρακτικές ασκήσεις στην περιβαλλοντική εκπαίδευση/ Εκπαίδευση για την αειφόρο
ανάπτυξη (θεωρητικό και πρακτικό/ φροντιστήριο)
Προαπαιτούμενο: «112. Εισαγωγή στην περιβαλλοντική εκπαίδευση/ Εκπαίδευση για την αειφόρο
ανάπτυξη»
η΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 7, Π.Μ.: 8)
ΠΡΟΣΟΧΗ : Οι φοιτητές/τριες παρακολουθούν 4 ώρες εβδομαδιαίας διδασκαλίας (2 δίωρα).
Ε. Φλογαΐτη (συνεργάτρια : Έ.Ναούμ)Δεν θα διδαχτεί
93Η. Διδασκαλία σχεδίου στην προσχολική ηλικία (Μετονομασία του «Εικαστικό Εργαστήριο
Ι και ΙΙ»)
(Προαπαιτούμενο: «618 Παιδικό σχέδιο: σύγχρονες προσεγγίσεις»)
η΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 7, Π.Μ.: 8)
ΠΡΟΣΟΧΗ : Οι φοιτητές/τριες παρακολουθούν 4 ώρες εβδομαδιαίας διδασκαλίας (2 δίωρα).
93Θ. Παιδί και παιχνίδι στο νηπιαγωγείο
η΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 7, Π.Μ.: 8)
93Ι. Κουκλοθέατρο και αυτοσχεδιασμοί-Πρακτική άσκηση
η΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 7, Π.Μ.: 8)
ΠΡΟΣΟΧΗ : Οι φοιτητές/τριες παρακολουθούν 4 ώρες εβδομαδιαίας διδασκαλίας (2 δίωρα)
Δεν θα διδαχτεί
93Κ. Διδακτική Φυσικών Επιστημών
η΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 7, Π.Μ.: 8)
ΠΡΟΣΟΧΗ : Οι φοιτητές/τριες παρακολουθούν 4 ώρες εβδομαδιαίας διδασκαλίας (2 δίωρα). Το μάθημα
προσφέρεται σε 2 τμήματα
93Λ. Υλικά και δραστηριότητες διδασκαλίας μαθηματικών ΙΙ
η΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 7, Π.Μ.: 8)
Α. Ζαγοριανάκος
93M. Θεωρία και πράξη της αξιολόγησης: εναλλακτικές μορφές στην εκπαίδευση
η΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 7, Π.Μ.: 8)Δεν θα διδαχτεί
93Ν. ΤΠΕ και Εκπαιδευτική Πράξη: Θεωρητικές και Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις
Προαπαιτούμενο μάθημα: είτε το 519. Ψηφιακά Μαθησιακά Αντικείμενα για την Προσχολική
Εκπαίδευση: σχεδιασμός, ανάπτυξη, και αξιολόγηση είτε το 506. Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας
και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση
η΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 7, Π.Μ.: 8)
93Ξ. Θεατροπαιδαγωγικές πρακτικές στο νηπιαγωγείο.
η΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 7, Π.Μ.: 8)
Π. Γιαννούλη
ΠΡΟΣΟΧΗ : Οι φοιτητές/τριες παρακολουθούν 4 ώρες εβδομαδιαίας διδασκαλίας (2 δίωρα)
93Ο. Μουσείο και Σχολείο: μουσειοπαιδαγωγικές πρακτικές
η΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 7, Π.Μ.: 8)
10. Θεματικές εβδομάδες (ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ)
ε΄ / στ΄εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
Από τις Θεματικές Εβδομάδες που προσφέρονται σε αυτή την ενότητα οι φοιτητές θα πρέπει να
επιλέξουν και να παρακολουθήσουν μία. Η κατανομή των φοιτητών/ριών στις Θεματικές
Εβδομάδες γίνεται στην αρχή του χειμερινού εξαμήνου με κοινή διαδικασία.
ΘΕ1 Διαπολιτισμική εκπαίδευση
στ΄εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
ΘΕ2. Φύλα, σώμα, ετερότητες
στ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
ΘΕ4. Παιδί και Παιχνίδι
στ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
ΘΕ6. Κοινωνικές Ανισότητες και Εκπαίδευση
στ΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
ΘΕ7 Διαφοροποιημένη Παιδαγωγική
ε΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
ΘΕ8. Οικογένεια
ε΄ εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
Οι φοιτητές/ριες θα πρέπει να παρακολουθούν ή να έχουν περάσει το σεμινάριο « Κοινωνιολογικές
και ψυχολογικές θεωρίες για την οικογένεια» Δεν θα διδαχτεί
ΘΕ10. Παιδική ηλικία και κοινωνικός έλεγχος
στ΄εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5) Δεν θα διδαχτεί
ΘΕ11. Μιλώντας για ζητήματα δημοκρατίας στο σχολείο
στ΄εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
ΘΕ12. Γνώση, Μαθητεία και Μουσικές Πρακτικές
στ΄εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5) Δεν θα διδαχτεί
ΘΕ 13. Παιδί και κινηματογράφος
ε΄εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
ΘΕ 14. Το αειφόρο σχολείο
ε΄εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
ΘΕ15. Σύγχρονες τάσεις στο ελληνικό κουκλοθέατρο. Μια άτυπη μορφή εκπαίδευσης;
ε ́εξάμηνο (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.: 5)
11. Προαιρετική Πτυχιακή Εργασία (Δ.Μ.: 12, Π.Μ.:20)
Απαιτείται οι φοιτητές/τριες να έχουν περάσει αριθμό μαθημάτων που αντιστοιχούν τουλάχιστον
σε 100 Δ.Μ. ή 170 Π.Μ.
12. Προαιρετικό ένα (1) μάθημα από άλλο τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών (Δ.Μ.: 3 Π.Μ.:
5)
13. Άλλη ξένη γλώσσα (Δ.Μ.: 3, Π.Μ.:5)
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
Στο ΤΕΑΠΗ λειτουργούν τέσσερα προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών (ΠΜΣ) κάποια
από τα οποία σε συνεργασία με άλλα Τμήματα και Πανεπιστήμια.
- Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην
Προσχολική Ηλικία με τίτλο «Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα» (Education and
Human Rights)
- Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ειδική Αγωγή»
- Διιδρυματικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Τεχνολογίες της
Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση»
- Διαπανεπιστημιακό Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
«Συμβουλευτική Ψυχολογία και Συμβουλευτική στην Εκπαίδευση, την Υγεία, την
Εργασία»
ordering abortion pills to be shipped to house
abortion pill where can i get the abortion pill online
how to cheat with a married woman
women affairs women who cheat on husbands
women love to cheat
open online
hiv aids organizations
site where to get hiv test
i cheated on my wife now what
read what to do when your wife cheated on you
pet prescription discount card
go viagra coupons online
drug coupon card
click prescription drugs discount cards
viagra.com coupon
read prescription coupons
abortion surgery
click abortion pill costs
discount coupon for cialis
open discount coupon for cialis
ciprofloxacin
link ciprofloxacin wiki
jasmine tookes
go jasminelle
ventolin aerosol
ventolin ventolin jarabe
prescription transfer coupon
click prescriptions coupons
rhoads pharmacy coupons
open discount prescription coupons
abortion pill costs
aegdr.org against abortion pill
fractional dilation and curettage
amres.nl how can you terminate a pregnancy
types of abortion pill
ambito20.it abortion pill definition